Wednesday, May 06, 2009

E-coli Salmonella

Hari ini dua orang dibenarkan pulang ke rumah selepas hampir seminggu bertarung dengan E-Coli Salmonella. Mereka berdua perlu menghabiskan antibiotik, mana lah tahu masih ada saki baki askar E-coli Salmonella yang mencuba merapat barisan dalam kesatuan untuk kembali bergerak aktif dan menyerang..

E-coli Salmonella sudah lama ditemui Cuma jarang dijumpai kecuali di negara Dunia ke-3. Tapi ia tetap berlaku di sini cuma beritanya jarang diwartakan ke pulusuk negara atas apa alasan-alasan yang mungkin susah kita fahami kerana tiada berasakn logik.

Spesis yang bersatu, berdisplin, maju mampu menakluk dunia atau sekurang kurangnya menggegar semesta. Biarpun halus ianya mampu menakluki tubuh badan kita. Habis semua sistem dalaman diporak perandakan diharu birukan. Dia cuba bergerak ke arah itu demi masa yang masih berbaki ini. Mencontohi rasmi E-coli Salmonella diam mengumpul tenaga dan menyerang bila kelekaan menyesatkan kita semua. Dia ada dimana mana-mana dan mungkin pun sudah banyak membuat sarang dalam hati dan mengalir deras salam saluran darah.. Simptomnya tak mudah dikesan hingga datang peringatan yang dahsyat dan juga buat mereka yang berserah sepenuhnya dan mencari keikhlasan.

Awas penyakit jiwa ianya lebih merbahaya dari E-coli Salmonella.

No comments: