Tuesday, May 05, 2009

Kontang Menagih Hujan

Ini percubaan pertama aku menulis sebegini. Kebelakangan ini aku menjadi takut untuk menulis. Perasaan ini timbul bila aku mula menujukkan hasil kerja yang aku rasa hebat pada BP(Brader Power). Habis segala kejantanan dan kehebatan aku dilondehkan. ”Apa kau cerita ni”, ”Kau ni tak de cerita sebenarnya”, ”Cerita kau biasa ja, tak de konflik tak menangkap”, Aku ada juga nak menjawab tetapi semua alasan aku rapuh habis smua robek diratah makhluk BP.

Jadi sekarang ni aku teramat berhati-hati bila hendak menulis dan akhirnya tak tertulis. Sebab aku rasa macam dah tak ada benda yang dapat aku kongsikan untuk menanmbah nilai terhadap lambakan makalah pop masa kini.

Aku kena siapakan satu kerja yang diberi oleh BP. Sebenarnya, aku dah tunjukkan hasil kerja yang pertama pada dia. Dalam masa singkat 5minit rasanya, komen dia bertalu talu, ”Ada cerita tapi cerita biasa ,Sasterwan Pilu, Macam Mat Belia, kau ni memang buat cerita Melayu habis” Itu 2 minggu yang lalu, sampai sekarang aku masih belum dapat siapkan beberapa barisan lagi yang perlu diubahkan, Idea tidak mari, kalau datang pun semua macam klise. Tiada yang menarik langsung. Aku ni masih tunggu hujan lebat, manalah tahu bila dikuyupkan nanti mungkin keluarlah barisan barisan yang hebat agar memangkin pengeluaran rembesan idea idea yang ”menangkap”

Brader Power, kalau tiada aral melintang, kita jumpa lagi minggu depan dan mingkin angin kau pun dah beransur baik terkena tempias hujan.

No comments: