Tuesday, July 06, 2010

26 Hari - Bahasa Tubuh Yang Mengelirukan

Biasanya aku dapat membaca dirimu, apa maksudmu, apa mahumu, apa perasaanmu, apa keadaamu melaui bahasa tubuhmu.....dengan itu aku mudah mengikut kehendak rentak tarimu dan itu membuat kita terus sejahtera dalam pertemuan dan penyatuan.

Namun hari ini kau seperti orang asing yang langsung aku tidak kenali....bahasa tubuhmu mengelirukan aku ...tak dapat aku fahami apa maksudmu, apa mahumu....tidak dapat aku menafsir isyarat yang kau hantar...mungkinkah dia hilang sebelum sampai kepadaku atau ada orang lain yang mencurinya semasa dalam perjalanan padaku.....

apa terjadi pada janji semalam....mana pergi gelak ketawa semalam....mana hilang lagu yang menjadi ikatan kita selama ini...mana pergi semua itu......

ahhhh....rupanya kau mahu aku beredar...setelah puas aku mengejar dan mendekatimu ...kau mula menjauhiku.....

bahasa tubuh mengkin mengelirukan tapi tak pernah menipu.....cuba kalau isyarat yang tak berapa sedap...kita selalu buat buat tak paham....sebab susah nak terima kenyataan yang pahit dan menyedihkan

------------------------------------------------------------------------------
senario bahasa tubuh --- malam menghilang dan beredar dan mengesot menjadi siang...
----------------------------------------------------------------------------------

entri ni aku tulis sebab berikut
1) atas pertanyaan kawan aku
2) sindrom kurang nikotin

1 comment:

Anonymous said...

Bagus......kau telah menjawab pertanyaan ku...kau mmg kawan yg memenuhi janji