Friday, July 02, 2010

Hari ke 22 - Kacau Bilau

Ku terima

Salam..
Syukurlah hari ni Jumaat,,,,penghulu segala hari,,
Aku terkejut baru2 ni lepas aku balik ikut jln bkt kemuning-klang,,kiri kanan dah develop
Terlalu cepat,,,sampai habis tnah2 kg tepi jalan hilang dari pandangan..aku rasa penat.sedih
Bila benda sekeliling kita dah berubah,,,meranapkan alam…entah lah,,,,
Kg jawa pun cam tu,,,tapi agak perlahan…aku rasa aku nak balik kg nanti..kekedang x sanggup
Hadapi arus moden cam ni,,,,aku tgh fikirkan hal anak2 kita yg membesar nii,,,,cara hidup akan mereka hadapi

Aku balas

Komedenan menciptakan kemajuan materi…..yang selalunya memiskinan jiwa dan hati…..sebab tu manusia bertindak rakus membunuh kehidupan lain …kehijaunan kerimbunan pepohon diganti dengan hutan konkrit,,,,atas nama kemajuan…

Pasal anak anak tu….usah kau terlalu gusar,,,,kau cuma perlu lakukan yang terbaik,,,,sebab kita sebagai ibu bapa adalah pencorak kanvas kehidupan mereka…selelbihnya kita berserah….sebab jalan cerita mereka sudah pun tertulis …memang kita sebagai bapa ini kita rasa mereka adalah milik kita….sebenarnya kita tak miliki apa pun….sedangkan roh yagn satu ni pun kita pinjam…

Aku mulai sedar …kita yang mengandungkan bahagia tu…sebabgai mana ibu kita mengandungkan kita…..sampai masa dan ketika kita akan melahirkan bahagia…setiap orang perlukan kesejahteraan kebahagian…..

..

No comments: